Литва і Польща йдуть війною на євробляхерів: чого чекати
Литва і Польща вже підкручують гайки бляхам. Власники авто на європейських номерах, щоб не сплачувати величезні штрафи, погрожують приєднатися до Саакашвілі під Радою, отримувати молдавське громадянство або переоформляти машини на арабські номери.
6 листопада за нерозмитнене авто одеситку оштрафували на 3,6 млн грн. Це перший такий масштабний штраф в історії євроблях в Україні.
За словами адвоката жінки, рішення суду вони оскаржили, але експерти впевнені, що у країні почалася велике полювання на авто на іноземних номерах. Очікується, що скоро такі рекордні штрафи стануть масовими, повідомляє Страна.
Відповідь Польщі і Литви
Про це може свідчити нещодавня заява ДФС про початок спільного розслідування законності ввезення та використання в Україні авто на іноземних номерах, до якого українські податківці підключили литовських колег.
У ході перевірки Литва може знайти фіктивні фірми, створені виключно для реєстрації на них авто на литовських номерах.
Водночас власники машин на європейських номерах готують свою відповідь владі.
– На нас уже косо дивляться в Європі. Польща і Литва, звідки в Україну надходить половина авто на єврономерах, намагаються перерити лазівки, якими користуються українці. Зокрема, в Польщі близько 90% машин, які у нас їздять на польських номерах, вже зняті з місцевого обліку, тобто, по суті, стали примарами, – розповідає автоексперт Сергій Креймер.
За словами експерта, польські страхові компанії істотно підвищили вартість полісів і всіляко лобіюють посилення контролю за машинами, які реєструються на сумнівні фірми.
У Литві ж почалися масові перевірки автопарків місцевих фірм: чи оформлені машини на балансі компанії, за якими маршрутами вони пересуваються тощо. У результаті сумнівні фірми, де оформлялися сотні авто і переїжджали в Україні, масово закриваються.
Крім цього, подібні авто масово подаватимуться у міжнародний розшук.
Зараз власникам авто на литовських номерах пропонують перереєстрацію на Естонію, де ситуація поки спокійніша. Послуга коштує від €600 до 1,2 тис. Але це тільки можливість на якийсь час відстрочити проблеми.
Також про посилення боротьби з масовим вивезенням авто на “рідних” номерах та їх експлуатацією в Україні задумалися і в Болгарії.
Але це не найстрашніше. Українські податківці обіцяють штрафи до 300% від суми несплачених митних зборів.
– Всі законні підстави у поліції і ДФС для штрафів є. Вони чекають тільки команди на масові облави, – говорить Креймер. І, схоже, така команда вже незабаром надійде.
Що буде далі?
Нагадаємо, після вересневих пікетів євробляхерів під Радою, влада пішла на поступки.
Зокрема, глава парламентського комітету з податкової і митної політики Ніна Южаніна анонсувала підготовлений її комітетом законопроект, в якому буде перекрито доступ в Україну нових машин на євробляхах і буде передбачена плата за вже ввезені машини за €1 тис. – 1,4 тис. В залежності від обсягу двигуна.
Креймер вважає, що не можна легалізувати в Україні, по-суті, чуже майно, зареєстроване на іноземну фірму. Це суперечить європейському законодавству, не кажучи вже про здоровий глузд.
Але і варіант Ніни Южаніної не влаштовує євробляхерів.
Власники хочуть зняти обов’язкову вимогу про ввезення в Україну авто не нижче Євро-5, а також повністю скасувати всі мита на імпортні автомобілі, як старі, так і нові.
В іншому випадку, вони шукатимуть способи їздити на нерозмитнених авто, почнуть отримувати молдавське громадянство нескладно і будемо їздити на тамтешніх номерах вже цілком законно.
Крім того, все частіше почали зустрічатися і пропозиції про перереєстрацію авто на євробляхах на арабські номера. Такі авто пропонують оформляти цілком законно на арабських студентів, які навчаються в Україні.