В Україні дозволили штрафувати і забирати авто на єврономерах

В Україні дозволили штрафувати і забирати авто на єврономерах

країнців на єврономерах, які без тимчасової реєстрації більше двох місяців використовують авто, зупинятиме і штрафуватиме поліція. Тепер поліція може звіряти номери з даними в автоматичній системі і зупиняти тих, хто порушив вимоги закону.




Як поліція каратиме українців на авто без української реєстрації.


Донедавна правоохоронці не мали доступу до автоматизованої системи митного оформлення. А без причини зупиняти машини на єврономерах і питати про те, як довго авто перебуває на території України — незаконно.

Використовуючи лазівку в законі, недобросовісні водії можуть оформити авто на іноземну фірму і без розмитнення користуватися цілий рік. Але це не позбавляє їх обов’язку проходити реєстрацію в Сервісних центрах МВС.



В Україну завезли 2,8 млн автомобілів на єврономерах у так званому «режимі тимчасового ввезення». Це означає, що машини оформлені на іноземців і за законом без розмитнення, сплати мит, податків і акцизів можуть перебувати на території країни цілий рік.

Закон дає таке право лише нерезидентам, тобто іноземцям (ст. 380 Податкового кодексу), пояснює гендиректор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко. Але українці знайшли «вихід» із ситуації. Машини оформлюють на іноземців, а самі отримують довіреність, раз на рік перетинають кордон і роками користуються нерозмитненою машиною.

Поліція не має права без причини зупиняти автомобілі. Однак прийняття Кабінетом міністрів постанови про «Створенні умов для запобігання ухиленню від сплати митних платежів» фактично розв’язало правоохоронцям руки.

У законі чітко прописано: якщо машина на єврономерах перебуває на території країни більше двох місяців, вона має пройти реєстрацію у Сервісному центрі МВС, пояснює юрист Ольга Ніколаєнко.

«Транспортні засоби, тимчасово ввезені на митну територію України для власного користування більш ніж на два місяці, підлягають державній реєстрації у сервісних центрах МВС», — йдеться у затвердженому Кабміном Порядку №1388.

Ті, хто не пройшов реєстрацію у сервісних центрах, мають сплатити штраф.

Так, стаття 121 Кодексу про адміністративні правопорушення зазначає: «Керування водіями транспортними засобами, не зареєстрованими або не перереєстрованими у встановленому порядку […] тягне за собою накладення штрафу у розмірі від 10 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

І якщо до митного оформлення поліція не має жодного відношення, то покарати за адміністративне правопорушення правоохоронці мають повне право. Проблема полягала в тому, що патрульна поліція не могла визначити, як довго авто з іноземними номерами використовується в Україні. Нова постанова уряду відкрила доступ до такої інформації.

«Поліцейські та посадові особи Міністерства внутрішніх справ мають право доступу до автоматизованої системи митного оформлення «Інспектор — 2006», — йдеться у постанові №479.

Причому обмін інформацією між митниками, фіскалами і поліцією передбачений законом. Однак необхідних для цього підзаконних актів донедавна не існувало.

«Це не нова ситуація. Поліція просто зараз отримала доступ до такої інформації, однак проблема ця існує ще з 2013 року. Дивує лише одне, чому запустили ситуацію і не зробили цього раніше», — пояснює Ольга Ніколаєнко.

Першого разу поліція може оштрафувати водіїв на єврономерах на суму від 170 до 255 грн, пояснює юрист Олександр Плахотник. Однак повторне порушення тягне за собою штраф до 510 грн або громадські роботи до 40 годин з можливим вилученням автомобіля.

«Поліція створює свою систему «Рубіж», до якої переносить інформацію про водіїв, що перебувають на території України більше двох місяців. Якщо вони все ще на єврономерах і не отримали тимчасові українські — їх навіть треба штрафувати. З іншого боку, звісно, водії бояться йти до Сервісного центру і оформлювати свої «бляхи». Вони вже стають на облік, їх легше проконтролювати», — пояснює Олександр Плахотник.

Чинний закон і зараз забороняє українцям без розмитнення використовувати автомобілі більше 10 днів, єдина проблема — варто заборонити передачу авто від іноземця громадянину України, пояснює Ольга Ніколаєнко.

«Тут все залежить від того, наскільки поліція готова зіпсувати свій імідж і зайнятися вирішенням цієї проблеми», — впевнена юрист.

Нагадаємо, що за словами голови Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної, утримання авто в європейських країнах коштує автовласникам в десятки разів дорожче, ніж в Україні.

Что думаете по этому поводу? Оставьте свой комментарий