Дешевих іномарок не буде, Порошенко переписав Закон про зниження акцизів

Дешевих іномарок не буде, Порошенко переписав Закон про зниження акцизів

Правки, які змушує внести президент, фактично зведуть до нуля користь від розрекламованого зниження податку




Чекаєте обіцяного здешевлення старих автомобілів? Даремно. Петро Порошенко так і не зважився повноцінно знизити імпортні податки на машини з пробігом. І хоч президент підписав закон про зниження акцизів, зробив це президент з однією обов’язковою умовою: в документ внесуть поправки, які фактично нівелюють всю вигоду закону для пересічних українців.


У новій редакції можливістю купити старий автомобіль за зниженими ставками акцизу зможуть лише ті, хто готовий особисто їхати за «сталевим конем» в Європу. До того ж зробити це можна буде всього один раз. З таким підходом вигода від зниження акцизів фактично втрачається. Витрати на поїздку в більшості випадків «з’їдять» заощаджені на акцизі гроші.

Багато галасу з нічого

Інформація про те, що президент підписав закон про зниження акцизів на старі автомобілі, з’явилася вчора ввечері. «Благу» звістку повідомив прес-секретар президента Святослав Цеголко у себе в Twittier.



З повідомлення речника Порошенка не було зрозуміло, про які саме додаткові зміни  до закону йдеться. Але ситуація прояснилася, коли на сайті президента з’явилося відео, в якому все розтлумачив сам президент.

З цитати президента зрозуміло, по-перше, те, що ініціатором правок був сам Петро Порошенко, який, як відомо, сам добре знається на автомобілебудівному бізнесі. По-друге, очевидно, що президент переконав парламентарів суттєво обмежити дію закону. У нинішній редакції українці мають право купувати щороку один автомобіль до 2019-го (рік, коли припиняє дієти закон). Тобто до закінчення дії документа можна було поміняти три автомобілі. Президент же вирішив, що це занадто, так часто громадянам міняти автомобілі не треба — вистачить і одного.

Друге обмеження від Порошенка — заборона перепродажу. Зараз в законі нічого не сказано про те, що людина, яка купила машину за зниженими митами, не має право перепродувати своє авто. У новій редакції це обмеження з’явиться.

Третя перепона — автомобіль потрібно імпортувати особисто. І не важливо, мешкаєте ви Ужгороді або Слов’янську, якщо хочете купити мишину за низькими акцизами, самостійно плануйте поїздку в країни Європейського союзу.

Втрачена вигода

З урахуванням правок, на яких наполіг глава держави, вигода від зниження акцизів стає ефемерною. По-перше, тому що більшість українців не поїде в Європу, щоб купити автомобіль: більшість в принципі не мають досвіду навіть туристичних поїздок за кордон, не кажучи вже про комерційні. Так, за даними опитування Research and Branding Group, 77% українців не були за кордоном жодного разу.

По-друге, ті хто й зважаться на поїздку в принципі, навряд чи вважатимуть її комерційно доцільною. Дорога з віддалених від західного кордону України регіонів в країни ЄС «з’їсть» частину зекономлених коштів на акцизах. До того ж багатьох відлякає обмеження з продажу. А що робити, якщо автомобіль з якихось причин не влаштує покупця?

Чому президент так вчинив

Інтрига з підписанням закону про зниження акцизів тривала більше місяця. У парламенті проект закону проголосували ще в кінці травня. Документ намагався заблокувати колишній «регіонал» депутат від групи «Відродження» Дмитро Святаш. Нардеп зареєстрував у Верховній раді постанову з вимогою, скасувати проект закону.

В інтерв’ю «Главкому» Святаш стверджував, що його позиція — це турбота про вітчизняний автомобільний бізнес. Нардеп запевняв: якщо акцизи знизять, в Україну хлине потік старих автомобілів і роботу втратять тисячі людей, зайнятих в сфері продажу нових авт.

Однак, є всі підстави припускати, що спроба Святаша, заблокувати закон про акцизи, — це не просто турбота про вітчизняний автобізнес. Самого нардепа пов’язують з групою компаній АІС, яка торгує в тому числі російськими автомобілями «Лада». Саме з цими бюджетними автівками в першу чергу конкурують вживані імпортні автомобілі.

Втім, задум Святаша виявився невдалим. В середині червня парламент відмовився підтримувати його постанову. Закон передали в адміністрацію президента, І здавалося, що вже нічого не заважає Петру Порошенко підписати документ. Але проект залишався без візи глави держави ще кілька тижнів. І вчорашнє відео повністю пояснює чому — президент не хотів підписувати закон у нинішній редакції і готував свої зауваження.

Вочевидь, на позицію Порошенка вплинула його близькість до корпорації «Богдан». Колись нинішній глава держави був співвласником корпорації. Потім він запевняв, що продав свою частку давньому бізнес-партнеру та приятелю Олегу Гладковському (колишній Свинарчук). Однак, незважаючи на вихід з бізнесу, відносини Порошенка і Гладковського залишилися дуже тісними. Фактично власник «Богдана» — одна з основних фігур в команді президента. Зокрема після перемоги на президентських виборах власник «Рошену» протягнув свого друга на посаду заступника секретаря РНБО. У Раді безпеки Гладковський відповідає за оборонно-промисловий комплекс.

«Богдану», так само, як і «АІСу», невигідне зниження акцизів на старі автомобілі. Адже корпорація теж торгує російськими автомобілями «Лада». До того ж в портфелі її брендів — китайські марки, які теж конкурують зі вживаними машинами.

Як зміняться ставка акцизу

Нові ставки акцизу мають почати діяти з 1 серпня. Розмір акцизу, як і раніше, залежить від об’єму двигуна і типу палива, яке він споживає. Чим більше мотор — тим менше ви зможете заощадити на купівлі вживаного автомобіля. Наприклад, для бензинових агрегатів об’ємом від трьох літрів ставка акцизу знижена лише на третину. А ось для машин з мотором від 1 до 1,5 літра податок зменшили в 21,7 разів.

Приблизно така ж картина і щодо старих машин, які працюють на дизелі. Для моторів від 2,5 літрів ставка знижена на 20,5%. Для двигунів до 1,5 літрів — в 13 разів.

Як змінилися ставки акцизів

Пальне Об’єм двигуна, л Стара ставка, євро Нова ставка, євро
Бензин до 1 1,094 0,102
від 1 до 1,5 1,367 0,063
від 1,5 до 2,2 1,643 0,267
від 2,2 до 3 2,213 0,276
від 3 3,329 2,209
Дизель до 1,5 1,367 0,103
від 1,5 до 2,5 1,923 0,327
від 2,5 2,779 2,209

 Віталій Єрмаков, «Главком»

Что думаете по этому поводу? Оставьте свой комментарий

Добавить комментарий