Експрес-перевірка несправностей системи запалювання автомобіля

Експрес-перевірка несправностей системи запалювання автомобіля

Для діагностики несправностей системи запалювання потрібні знання та обладнання. Однак деякі проблеми можна діагностувати прямо в дорозі. Про це розповідає представник компанії VipGaz Center.




Немає нічого гіршого за раптове зникнення тяги прямо в русі – при обгоні – або коли автівка не заводиться в негоду. Мотористи не жартують, коли виокремлюють дві причини: немає палива або іскри. Однак за простим формулюванням в обох випадках ховається цілий ряд пов’язаних між собою агрегатів. Детально про перевірку запалювання читайте тут: https://vipgaz.ua/uk/service/perevirka-systemy-zapalyuvannya. Далі йтиметься про експрес-перевірку, коли неприємності сталися в дорозі.


Двигун заглухнув за наявності бензину

Найбільш частою причиною проблем із запалюванням на передньопривідних ВАЗ є несправність комутатора. Саме тому досвідчені водії завжди радять мати при собі запасні деталі. Найчастіше комутатор «умирає» поступово – відбуваються посмикування на обертах 3000 об./хв. і більших. Однак і раптова поломка – не рідкість.

Крім комутатора майте при собі комплект свічок і ВВ-дротів. Симптоми їх несправності схожі – це так зване троїння двигуна. Стан свічок перевіряється візуально, ну, а коли «летять» бронепроводи, то проблеми із запуском двигуна і підтриманням обертів насамперед виникають у сиру погоду. Ще один нюанс – наявність датчика Холла. Перша ознака проблем – плаваючі оберти, стрілка тахометра стрибає, двигун зупиняється на холостому ходу. Через мініатюрність вузла рекомендуємо возити із собою про запас справний датчик. Особливо водіям ВАЗ.



Машина не заводиться «на гарячу» або глухне на холостих

Проблема – датчик холостого ходу (ХХ), у машинах без нього – клапан холостого ходу (КХХ). Датчик перевіряється тестером. До речі, під час перевірки вузлів заодно можна перевірити герметичність патрубків. У разі існування тріщини виручать проста ізолента або скотч. Тільки не затягуйте із заміною – несправність все одно дасть про себе знати, причому в самий невідповідний момент. З несправним клапаном можуть виручити розбирання і чищення дроселя. Ще один варіант – дочекатися, коли мотор охолоне, завестись і рухатися прямо на СТО, не даючи обертам упасти нижче позначки 1500 об./хв.

Проблема при запуску, але нормальна робота «на гарячу»

Недосвідчені водії, які відчувають проблеми із запуском двигуна, але коли після прогрівання його робота нормалізується, думають, що саме пройде. У подібних випадках рекомендуємо відразу їхати на СТО, тому що несправність може бути пов’язана з обмоткою на індивідуальних котушках запалювання. Діагностується несправність просто – потрібно по черзі зняти клему з кожної форсунки – ні в якому разі не із самої котушки! Якщо двигун глухне, отже, котушка справна. В іншому випадку робота мотора не зміниться.

З експрес-діагностикою цієї несправності іноді виникають проблеми, тому що «пробита обмотка» іноді відновлює свою працездатність «на гарячу». Якщо до СТО – довга дорога, то бажано зняти клему з форсунки з непрацюючою котушкою. Інакше незгоріле паливо при догоранні зашкодить стільникам каталізатора. Як бачите, у більшості випадків не потрібно залишати проблему без уваги, а слід відразу ж їхати до майстрів, які «продзвонять» усі вузли та агрегати без ризику їх пошкодити і виявлять працюючу деталь.

Что думаете по этому поводу? Оставьте свой комментарий