Екстремальний поїзд Москва-Одеса: розповіді очевидців
Недавня поїздка на поїзді Москва — Одеса видалася для пасажирів дуже «цілющою». Про те, як народ намагався вижити протягом 23-годинної подорожі, розповіла одна з пасажирок злощасного складу Наталія Гончарук.
Про це повідомляє Infokava.com з посиланням на odessa.net.ua
«Прокинулася, коли на голову впав шматок снігу»
На що він відповів, що вже щосили кочегарить, а прохолодно через те, що «трохи» задуває з вікон. Через годину стало зрозуміло, що тепла немає.
Провідник пішов у несознанку: «Я не знаю, чому так холодно, я топлю». Інші люди теж обурювалися, але в підсумку змирилися, наділи пуховики, шапки, закутались хто чим міг і лягли спати.
В три години ночі я прокинулася від того, що мені на голову впав шматок снігу. Сон як рукою зняло, і тут я побачила, що вікно з внутрішньої сторони буквально обліплено снігом, така ж картина — на інших вікнах вагона, — розповідає Наталя. Пасажири викликали начальника поїзда. Він прийшов, з співчутливим виглядом пофотографував обмерзання і зізнався, що цей «щасливий» вагон дійсно не опалюється, тому що на нього не вистачило вугілля.
Ми попросили, щоб нас перевели в інші вагони . Але начальника поїзда не чіпали навіть змерзлі діти. Він сказав, що спробує вирішити питання, і випарувався. Більше ми цього чоловіка не бачили,
— говорить Наталя.
Додаткових ковдр пасажирам теж ніхто не надав. Єдине, чого вдалося допроситися, це кілька склянок остиглого чаю.
Наша співрозмовниця зійшла з поїзда в Києві в 8 ранку і вважає дивом, що їй вдалося не застудитися. Інші мандрівники поїхали далі і були в Одесі лише о восьмій вечора, тобто провели в холоді майже добу.
«Ми не звикли відстоювати свої права»
Пасажири написали колективну скаргу на ім’я начальника залізниці. Вони вимагають повернути гроші за квиток, який коштує 1500 гривень в один кінець. Але головне завдання — не захворіти.
А якщо раптом здоров’я підведе, правозахисники впевнені: у залізничників можна відсудити не тільки вартість квитка, але і гроші, витрачені на лікування. — Пасажири є споживачами послуг та на підставі Закону про права споживачів мають право отримувати якісні послуги. А залізниця, в свою чергу, зобов’язана ці надати якісні послуги.
Якщо під час поїздки виникають технічні проблеми або проблеми з обслуговуванням, які стають причиною дискомфорту, пасажири можуть звернутися із заявою на адресу Міністерства транспорту.
Випадок з потягом Москва — Одеса — це яскравий приклад неякісної послуги. Тим більше, якщо пасажири постраждали — наприклад, захворіли, просидівши добу в холодному вагоні. Якщо трапилося так, до заяви потрібно додати довідки від лікаря і рахунки з аптеки. Міністерство зобов’язане письмово відповісти на претензію пасажирів.
— розповів «КП» в Україні» правозахисник Едуард Багіров.
Юрист переконаний, що українцям вкрай необхідно навчитися відстоювати свої права. Саме тому, що наші громадяни не звикли себе захищати, вітчизняні транспортники ведуть себе так нешанобливо.