Катастрофа Ан-148: оприлюднили попередній аналіз «чорної скриньки»
Причиною аварії літака Ан-148, який розбився в російському Підмосков’ї 11 лютого, могло стати обмерзання приладів, які показують швидкість польоту.
Про це йдеться в повідомленні Міждержавного авіаційного комітету щодо завершення розшифровки даних бортового параметричного самописця.
«Попередній аналіз зареєстрованої інформації, а також аналіз аналогічних випадків, що мали місце в минулому, дозволяють припускати, що фактором розвитку особливої ситуації в польоті могли стати невірні дані про швидкість польоту на індикаторах пілотів, що, в свою чергу, мабуть, було пов’язано з обмерзанням ППТ (приймачів повного тиску – УП) при вимкненому стані систем їх обігріву», – повідомили в МАК.
Згідно з попереднім аналізом, під час всього польоту обігрів всіх трьох приймачів повного тиску, які займаються збором даних про атмосферний тиск, перебував у вимкненому стані.
Водночас, в усіх інших 15 польотах, інформація щодо яких міститься на самописці літака, обігрів ППД включався перед зльотом на виконавчому старті.
«Особлива ситуація почала розвиватися приблизно через 2 хв 30 сек після відриву на висоті близько 1 300 метрів і приладової швидкості 465-470 км/год», – повідомляють в авіаційному комітеті, пояснюючи, що тоді стали з’являтися розбіжності в показаннях швидкості від першого приймача повного тиску і аналогічного резервного приладу.
Приблизно за 25 секунд розбіжності досягли близько 30 км/год, і з’явилась команда екіпажу порівняти швидкість за приладами.
Приблизно через 50 секунд, на висоті близько 2000 метрів, ця команда була зареєстрована знову, після чого екіпаж відключив автопілот. Весь подальший політ проходив у ручному режимі.
Перед зіткненням із землею швидкість Ан-148, за даними першого приймача повного тиску почала інтенсивно рости і до моменту зіткнення склала близько 800 км/год, а показання швидкості другого приладу продовжували бути рівними нулю.
В МАК додали, що аналіз отриманої інформації триває.