ПриватБанк блокує картки українців на 120 днів: за що і кого зачепить
ПриватБанк заблокував усі картки своєї клієнтки, яка до цього проводила безліч операцій за рахунками (займалася купівлею та продажем криптовалюти). На рахунку українки залишилося 23 тис. грн, а повернути доступ обіцяють тільки через 120 днів.
Про це на форумі Мінфін написала одна з клієнток банку. У відповіді на звернення в банку підтвердили: потрібно чекати стільки, скільки раніше вказали. “В один прекрасний день “Приват” заблокував усі мої 5-6 карток, якими користувалася більш ніж п’ять років! І змусив чекати спочатку 5 днів, потім 14, потім знову 15. У сумі вийшло 40 днів! … У результаті передзвонили і сказали чекати 120 днів”, – пише клієнтка, – повідомляє Оbozrevatel.
Відзначимо, що рахунок могли заблокувати внаслідок фінансового моніторингу. Якщо клієнтка постійно переказувала й отримувала гроші з різних рахунків, до того ж суми не були підтверджені офіційними доходами, банк повинен був відреагувати на такі операції.
“Раніше з вами зв’язувався співробітник банку і надав інформацію щодо вашого питання. Рекомендуємо очікувати зазначених раніше термінів вирішення питання”, – відповіли клієнтці в ПриватБанку.
Згідно з рекомендаціями НБУ, клієнта потрібно перевіряти, якщо:
- обсяг готівкових операцій за рахунками не відповідає типовому обсягу для такого клієнта;
- постійно здійснюються операції з готівкою на великі, округлі суми;
- клієнт регулярно змінює дрібні банкноти на великі.
Усього в переліку кілька десятків критеріїв. Але водночас свої внутрішні умови є і у самих банків. НБУ створює тільки загальні правила, а фінустанова має право їх посилити або адаптувати під себе, не порушуючи принципи постанови і закону.