ПриватБанк залишає клієнтів без грошей: у відповідь на скарги радять дзвонити на гарячу лінію, а повернути кошти можна тільки через суд

ПриватБанк залишає клієнтів без грошей: у відповідь на скарги радять дзвонити на гарячу лінію, а повернути кошти можна тільки через суд

ПриватБанк відмовляється повертати кошти, які було втрачено в результаті відключення термінала. Таких випадків – десятки та сотні. Кожного разу у фінустанові пропонують залишати заявку на повернення коштів, але після відмови клієнтам банку немає куди звертатись. Крім того, банк відмовляється повертати кошти, які без підтвердження та відома власника з рахунків списують шахраї.




Як показує судова практика, повернути кошти можна тільки через позови та адвокатів. Про те, як українці втрачають кошти через банківську установу, читайте в матеріалі OBOZREVATEL.


Українці втрачають гроші, в «Приваті» радять подавати численні заяви на гарячу лінію

З початком відключення електроенергії кількість проблем із терміналами та банкоматами злетіла в рази. Найчастіше українці стикаються з такою проблемою: знімали кошти в банкоматі, відключили електроенергію (гроші списали з рахунку, але не видали), поповнювали рахунок на терміналі – кошти термінал «з’їв», але через відключення світла на рахунок вони не потрапили.



Киянка Софія, намагаючись поповнити свій рахунок через термінал, втратила 2 тис. грн. Вона одразу подала заявку на гарячу лінію банку, але отримала відмову. А коли дівчина прийшла у відділення банку, їй знову запропонували подати заявку на гарячу лінію.

«Сказали: треба подавати заявку з того мобільного, з якого авторизувалися в терміналі – ми так і робили. Якщо вона відхилена – то все, наступні будуть так само. І ще сказали, що термінал міг виплюнути 2 тис. тоді, як дали світло, тому могли й відмовити в поверненні коштів», – розповідає OBOZREVATEL Софія.

Свій рахунок дівчина намагалась поповнити ще під час екстрених відключень електроенергії. Тобто, за логікою співробітника відділення, дівчина після відключення термінала мала годинами чатувати біля нього, очікуючи включення світла.

У пресслужбі ПриватБанку OBOZREVATEL повторили рекомендації: якщо термінал не поповнив рахунок, але забрав кошти, треба дзвонити 3700. Начебто всі збої в банку мають відстежувати, а за необхідності проводять інкасацію термінала.

«Під час обробки заявки на повернення коштів перевіряються дані з термінала, який фіксує всі внесені в нього купюри та проведені операції. За необхідності проводиться інкасація, за результатами якої виявляється надлишок коштів», – розповідають у «Приваті».

При цьому в соцмережах і на профільних форумах можна знайти сотні скарг: термінали приймають кошти й не поповнюють рахунок. Очікувати розгляду заявки на повернення коштів доводиться кілька тижнів, а після отримання відмови в кращому випадку можна повторно скерувати заявку.

В НБУ радять: якщо вам здалось, що банк порушив ваші права, ви можете надіслати скаргу. Нацбанк має повноваження контролювати роботу банків і навіть штрафувати їх за порушення. Скаргу можна оформити онлайн за посиланням.

Гроші зникають з рахунків: у «Приваті» знову радять звертатись на гарячу лінію

Ще кілька років тому OBOZREVATEL вперше написав про випадок, коли з картки ПриватБанку знімали кошти начебто у вигляді оплати «за розваги», без підтвердження через додаток або введення коду з СМС. Тоді в банку пояснили, що це можливо у випадку, якщо користувач сам надав свої банківські дані продавцю.

І навіть якщо таким чином шахраї знімають десятки тисяч гривень із картки, все, що можуть порадити в «Приваті», – залишити заяву на гарячій лінії банку та чекати, поки її розглянуть. В НБУ також кажуть: якщо шахрайство сталось не через провину банку, розбиратись у цьому мають правоохоронці.

Проте в судах інколи займають позицію клієнтів. У розпорядженні OBOZREVATEL є матеріали справи 2/336/358/2023. Із картки клієнтки «Привату» вкрали 105 тис. грн (частину коштів зняли за допомогою згаданої схеми). В результаті банк не просто не допоміг клієнтці, а ще й почав нараховувати відсотки на кредитні кошти, які також вкрали шахраї.

Клієнтка звернулась до суду. І Шевченківський районний суд Запоріжжя 23 січня цього року ухвалив рішення: всі кошти має повернути ПриватБанк. Окрім того, фінансова установа має повернути й 9,4 тис. грн – ці гроші списали за заборгованість за кредитом, які на клієнтку взяли шахраї (фактично зняли кошти з кредитного рахунку).

«КБ «ПриватБанк» здійснив утримання з її власних коштів у рахунок погашення боргу за користування кредитними коштами за вказаними раніше картковими рахунками у загальній сумі 9480 грн», – йдеться у матеріалах справи.

Тобто якщо звернутись до адвокатів, написати заяви до суду, цілком можливо, що зобов’язати банк повернути кошти можна. При тому «Приват» у всіх випадках втрати коштів клієнтів завжди захищає власні інтереси: пропонує подавати скарги на гарячу лінію, звертатись до правоохоронців. Клієнти ж фактично залишаються сам на сам із несправними терміналами та шахраями.

Что думаете по этому поводу? Оставьте свой комментарий