У Нью-Йорку відкрилася виставка килимів, які перебувають за межею розуму (фото)
Старовинне ремесло — килимарство азербайджанець Фаїк Ахмед, який переїхав в Америку, перетворив на ціле філософський напрямок. На рідній землі його називали божевільним, а в США вважають генієм.
Роботи азербайджанця Фаїк Ахмеда «підривають мозок». Його твори — килими — називають не інакше як «психоделічними», але це не заважає їм бути представленими на різних виставках, одна з яких проводиться в ці дні в Ньй-Йорку і триватиме до 15 січня.
Фаїк Ахмед як художньої основи своїх робіт обрав килимові візерунки Азербайджану і підніс їх в оригінальному світі, отримуючи в результаті унікальні сучасні вироби. Дивлячись на них, складно повірити, що це справжні килими, а не картинки, створені за допомогою комп’ютерних програм, передає haqqin.az з посиланням на inverse. com /
Фаїк Ахмед народився в Азербайджані в 1982 році. Закінчив Азербайджанську Державну академію мистецтв. За останні кілька років він отримав міжнародне визнання за його незвичайні килими ручної роботи.
«Його бажання перевернути догори ногами глибоко вкорінені азербайджанські традиції є досить спірним, якщо не сказати більше, — пише сайт Inverse.com. — Перша спроба Ахмеда переконати сільських ткачів допомагати в його інтелектуальному мистецькому проекті ледь не закінчилася плачевно. Йому сказали, що «він робить щось дуже неправильне» і якщо він заїкнеться про це де-небудь в іншому місці, то йому «пощастить менше — можуть просто вбити».
Нью-Йоркська виставка проходить в Sapar Contemporary під назвою Source Code ( «Вихідний код»).
Ткати килими на території нинішнього Азербайджану почали 4000 років тому. «Традиція розвивалася згодом, проте обмежувалася набором простих, але строгих правил: симетрія, кордони, чітко визначений центр. Килимові покриття, які відхилялися від цих норм, вважалися неприйнятними. Традиція килимарства переплітається з громадськими та шлюбними традиціями. Жінки повинні були ткати килими, які потім ставали частиною приданого ».
Фаїк Ахмед каже, що ткачі, які продовжують багатовікове справа в Баку, є одними з кращих в світі. Але коли він звернувся до них в 2006 році, вони навіть не стали з ним розмовляти. Ніякої аргумент, ніякі гроші не переконали їх порушити традицію, відійти від їхньої культури. Вони порахували Ахмеда божевільним і попросили піти. І Фаїк поїхав в країну, де знайшов трохи більше поступливий ткацьке співтовариство і зібрав свою команду.
«Я ставився до них з повагою, але хотів, щоб вони зрозуміли, що у них є можливість розвиватися, — говорить він. — До моєї появи ними управляли традиції. Минуло майже десять років, і зараз вони щасливі робити щось нове. Це те, що не можна пояснити буквами, словами, навіть візуальними ефектами. Але якщо ви дозволите все одночасно, ви побачите правду. Ви зрозумієте цей код ».
Художник вважає за краще не обговорювати окремі роботи. Він каже, що у нього немає улюбленого твору. «Мені дуже важко повертатися до робіт і знову говорити про них. Я вважаю за краще говорити про досвід, який для мене важливіше ».