У жовтні Кабінет Міністрів України опублікував проект закону, який стосується автомобільної галузі. За документом, у нелегальних таксистів зможуть конфіскувати їх авто.
Без машини зможуть залишитися і офіційні перевізники, якщо порушать умови ліцензії.
В Україні в службах таксі задіяно близько 200 000 авто. Щодня вони перевозять близько 2 млн пасажирів. Глава правління «Української таксомоторної асоціації» (УТМА) Андрій Антонюк 24 жовтня під час круглого столу в прес-центрі УНІАН розповів, що таксистові на сьогоднішній день дуже важко легалізувати свій бізнес.
Перевізники вважають за краще йти неофіційним шляхом. За підрахунками УТМА, тіньова економіка становить понад 40 млрд грн щорічно. При спрощеній системі оподаткування, якщо б таксисти платили лише єдиний податок і єдиний соціальний внесок, бюджет України отримав би додаткові 3,5 млрд гривень.
Чому отримати ліцензію складно?
Таксисти вважають отримання ліцензії невиправдано дорогим. Сама ліцензія коштує 1 841 грн. Але при цьому, обов’язкова умова – наявність таксометра в машині. Його вартість коливається від 7 до 10 тис. грн. Таксисти вважають цей прилад абсолютно марним і стверджують, що возять його в багажнику. На їхню думку, це система застаріла. А виміряти дальність поїздки можна, скачавши додаток на телефон. При цьому, тариф, в більшості випадків, пасажири вимагають вказати ще при замовленні поїздки. Крім того, в реєстрі затверджених типів засобів вимірювальної техніки, таксометра немає. Антонюк називає цей прилад незаконним.